Experimentem, interioritzem i compartim

A les classes dels més petits hi ha 2 professores per classe. La professora que dirigeix la classe i proposa els jocs i activitats i, la professora auxiliar que, ajuda a fer que cap nen/a quedi sense participar. Treballem els fonaments de la música per tal que quan ens iniciem en el llenguatge musical el nen/a hagi interioritzat els conceptes musicals bàsics. Aquest treball va molt més enllà de la música, estimula la memòria, la capacitat d’atenció i concentració, millora l’expressivitat de l’infant i, en definitiva, la seva intel·ligència.

Què fem?

Amb els petits de P-3,P-4 i P-5 introduïm els primers conceptes musicals mitjançant el joc, el moviment i la utilització de petits preinstruments de manera que el nen/a va interioritzant els diferents conceptes musicals que treballem i que, posteriorment, es teoritzaran. S’introdueix la grafia musical a mesura que els infants aprenen a llegir i escriure. Es treballen les cançons com una forma d’educar la veu i les audicions amb una doble finalitat: ensenyar a escoltar música i anar presentant els diferents instruments i les diferents formes d’expressió musical.

Com ho fem?

Amb jocs i activitats dirigides treballem: marxes rítmiques, reconeixement (audició) i reproducció (afinació) de les alçades del so a diferents nivells de complexitat en funció de l’edat. A partir dels 5 anys, introduïm la grafia musical i les classes gratuïtes de prova dels diferents instruments (roda d’instruments).

Horaris

Els grups de P-3 que és el seu primer any, comencen venint un sol dia a la setmana. A partir de P-4 fem dues sessions setmanals en dues opcions possibles d'horari: Dimarts i Dijous o Dilluns i Divendres. Aquests horaris es mantenen constants en els següents cursos per facilitar poder comptabilitzar la música amb altres activitats o que les famílies amb germans a l'escola puguin disposar dels mateixos horaris.