La importància del cant coral en l’educació musical

El cant coral és de gran importància en l’educació musical i a través del seu aprenentatge petits i grans tenen el seu punt de trobada i troben en aquest tipus d’agrupacions importants beneficis. Vols saber quins? A l’Escola de Música Creu Alta te’ls expliquem!

Existeix un vincle entre el treball en equip, l’aprenentatge musical i el perfeccionament personal que es donen quan es practica cant coral, ja que el resultat de formar part d’un grup o associació musical reforça el plantejament del treball col·lectiu i comú com una eina per a desenvolupar les competències de treball en equip. A més, és una gran eina per sociabilitzar-nos, conèixer gent d’altres edats i establir fortes connexions amb els altres. La comunió que es crea en un grup de cant coral és sovint única i aconsegueix crear una relació molt especial amb la resta de membres del grup.

El cant coral sempre ha ocupat un lloc destacat en la vida musical de moltes cultures. La música és un art, entreteniment, plaer i medicina pel cos i la ment. Tocar i escoltar música és intrínsec a totes les cultures i té beneficis sorprenents, no només per millorar la memòria i enfocar l’atenció, sinó també per millorar la coordinació física i el desenvolupament d’altres habilitats. Així mateix, el cant coral, en ser música interpretada per un grup de cantants ens ajuda a millorar el nostre equilibri i harmonia personal en relació amb els altres. Formar part d’aquest tipus d’agrupacions enforteix el sentiment d’unió de les persones que en formen part, a més està comprovat que l’ésser humà s’uneix més quan es practica música acompanyat, gràcies al sentiment d’unió i formar part d’un esforç col·lectiu.

Existeix una forta relació entre practicar el cant coral i la reducció dels nivells d’estrès i la depressió. D’una banda, per als cantants, que desenvolupen tècniques de respiració per a crear frases i expressions musicals aconseguint millorar la son, estimular el sistema immunitari, alliberant substàncies químiques com endorfines, dopamina i oxitocina, que afecten el nostre estat d’ànim i felicitat. A més, quan cantem ens transportem a un altre lloc i oblidem les preocupacions del dia a dia.

Per a l’audiència, assistir a un concert de cant coral també els condueix a una reducció dels estats d’ànim negatius, relaxant-se i connectant amb els intèrprets a un altre nivell.

A l’EMCA donem gran importància a practicar el cant coral és molt important pels nens, sent una activitat inclusiva en la qual tots i totes són iguals. Practicar patrons i ritmes musicals els pot ajudar a millorar la memòria i el ritme, cosa que els ajudarà en l’aprenentatge d’altres disciplines.

A l’Escola de Música Creu Alta els nostres alumnes adults poden formar part d’un grup de cant coral i així desconnectar de la rutina de forma amena. Per fer-ho no cal tenir coneixements previs de música ni tampoc estar apuntat a l’escola. Si tens entre 30 i 50 anys pots formar-ne part per tan sols 90€/any, amb classes els dilluns de 21:30 a 23h i gaudir d’un repertori de música complet, que contempla música de cinema, musicals i també música actual. Aneu amb compte perquè el cant coral genera addicció i després no ho podreu deixar! 

Si al teu fill/a també li agrada cantar, disposem de grups de cant coral adreçats a nens, nenes i joves que no cal que siguin alumnes de l’escola! 

Alguns exemples per a alumnes de primària i infantil: 

Coral infantil Xip Xap: Per a nois i noies d’entre 6 i 10 anys. Es realitzen tres o quatre concerts al llarg de l’any i es participa en colònies de cap de setmana amb la resta de l’escola. 

Coral Creixent: Formada per adolescents d’11 a 15 anys que comptem amb un repertori de música més moderna i que després canten a concerts al llarg del curs. 

Coral de Joves 9songs: Aquest és el cor jove de la nostra escola on s’apunten a partir dels 16 anys. Com a distintiu, s’incorporen coreografies a les diferents actuacions per les audicions que es fan durant l’any. A més, participen en colònies de cap de setmana per preparar els nous espectacles així com intercanvis amb altres corals. 

Recorda que millorarà la seva atenció i concentració, fomentarà l’autocontrol i el treball en equip, potenciant el desenvolupament del llenguatge i fent que es relacioni i faci nous amics/es. És una activitat genial per fer els dissabtes al matí, de 12 a 13h per tan sols 90€/any en una única quota per alumnes EMCA i 155 per a no alumnes. A més, farem concerts i colònies de cap de setmana i aprendran músiques i coreografies molt divertides.

No espereu més per apuntar-vos a un dels grups de cant coral de l’EMCA. Per a més informació podeu posar-vos en contacte amb nosaltres, estarem encantats de resoldre els vostres dubtes!