Qui som

• Qui som

Nosaltres

L’any 1985 els actuals directors, l’Eulàlia Sànchez i en Llorenç Domènech fundaven l’Escola de Música Creu Alta amb la voluntat d’oferir un nou model d’escola innovadora i participativa que apropés la música a tothom, petits i grans. Una escola que tenia i té per lema, després de més de 35 anys, “Ensenyem a estimar la música”.

Actualment, amb més de 700 alumnes i més de 50 professors, l’Escola està formada per dos centres. Ambdós són centres educatius de règim especial dependents del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya:

• Escola de Música Creu Alta, centre autoritzat des de 1999 (codi de centre 08058453), que imparteix ensenyaments no reglats.
  • Centre de Grau Professional Creu Alta (Conservatori Professional), centre autoritzat des de 2019 (codi de centre 08076170), que ofereix ensenyaments reglats que permeten l’obtenció d’una titulació oficial (Títol Professional).

Com a Escola de Música i Conservatori, la pràctica musical en grup (els conjunts instrumentals i les formacions corals) són una part fonamental de l’Escola. Per aquesta raó, l’any 2008 es va crear l’Associació Musical Creu Alta que dóna cabuda a totes les formacions corals i instrumentals de l’Escola de Música i el Centre de Grau Professional.

L’Escola de Música és membre de les principals associacions i de federacions del sector com són EMIPAC (Associació d’Escoles de Música Privades Autoritzades de Catalunya), ACCAT (Associació de Conservatoris de Catalunya), FCEC (Federació Catalana d’Entitats Corals) i CJC (Corals Joves de Catalunya).

Este es el encabezado

Este es el encabezado

Missió, visió i valors

Missió

La nostra missió és ensenyar a estimar la música! La música ens alegra la vida, ens fa més feliços i ens fa millors persones. A l’EMCA des de fa més de 35 anys posem tot el nostre esforç, il·lusió i mitjans perquè petits i grans gaudiu de la música. Quan ho assolim, donem sentit a la nostra feina.

Visió

Ser un espai on tothom, independentment de la seva edat, talent i vocació: amateur o professional, pugui trobar el seu propi camí per viure, compartir i gaudir intensament de la música.

Valors

Eduquem fent música

No som una extraescolar, som un centre educatiu de règim especial dependent del Departament d'Educació. No només ensenyem música, formem persones. Volem fer dels nostres alumnes persones més lliures, més solidàries i més compromeses.

Entenem la música com un fet social

La música és comunicació, és el llenguatge més universal. El fet musical: escoltar, cantar, tocar s'ha de gaudir en companyia. Per això la pràctica musical grupal és el "pal de paller" de l'escola.

Mantenim un compromís amb la nostra ciutat i amb el nostre barri

Hem estat, estem i estarem al costat de totes aquelles iniciatives socials i solidàries de la ciutat de Sabadell. Hem col·laborat i col·laborem amb entitats com: Associació de Veïns de la Creu Alta, Ajuntament de Sabadell, Rebost Solidari, Càritas-Mans Unides, Intermón, La Marató, Vicenç Ferrer o l’Hospital Taulí.

Estem oberts al món

Des del català com a llengua vehicular de l'escola, abracem totes les expressions culturals, estem oberts a totes les músiques del món.

L’aprenentatge de la música ha de poder arribar a tothom

Tothom pot acostar-se a la música! Tant se val l'edat, talent o vocació. Des de l'escola tenim la responsabilitat de trobar la manera de fer-ho possible.

Estem focalitzats en l’ensenyament musical

Només ensenyem música, però això ho fem molt bé! Fa més de 35 anys que ensenyem música a generacions de sabadellencs: petits i grans. No sabem fer res més i per això no fem teatre, dansa o gimnàstica. Tampoc venem instruments, no en sabem.

Instal·lacions i equipaments

• Espais. L’Escola de Música Creu Alta i Centre de Grau Professional disposa de més de 1000m2 al servei de la música. Amb un total de 32 aules dotades de piano i equip de so, 2 sales polivalents (una de 166m2 i una altra de 100m2 dotades de tarimes, equips de llum i so), una aula d’informàtica amb ordinadors i teclats midi per a 10 alumnes i un estudi de gravació obert tant a alumnes com a usuaris externs, amb sala i tècnic.
  • Instruments. L’Escola disposa de tots els instruments necessaris pel desenvolupament de les diferents classes: més de 30 pianos (dos d’ells de cua), teclats, arpes, acordions, tubes, bateries, contrabaixos, instruments de vent i de corda, entre altres. Així com d’instruments de diferents mides per a la realització de la roda d’instruments (classes gratuïtes de prova d’instruments, exclusives per a alumnes).
  • Mitjans Tecnològics. A l’escola disposem de wifi i equips de so a totes les aules, que permeten la realització de l’ensenyament online, aula d’informàtica per a 10 alumnes i un software de gestió acadèmica que permet que tota la comunitat educativa: alumnes, famílies i docents s’interrelacionin amb facilitat i agilitat.
  • Material pedagògic. L’Escola de Música Creu Alta i Centre de Grau Professional disposa d’un ampli arxiu de partitures i jocs musicals d’ús propi que permeten oferir una formació musical dinàmica i al corrent de les darreres tendències.