Ens ho passem bé o aprenem? Les dues coses!

El programa Iniciació Musical consta de tres cursos. Al llarg d’aquests, els alumnes entren de ple en el llenguatge musical i al voltant dels 7 anys s’inicia l’aprenentatge de l’instrument. El programa d’iniciació disposa d’un curs què anomenem “Iniciació Grans” per aquells alumnes que s’incorporen més tard (nens i nenes que comencem la seva formació musical a partir dels 9 anys).

En aquesta etapa és important que l’alumne assoleixi els hàbits d’estudi de l’instrument (una estoneta cada dia). En aquest aspecte és fonamental la col·laboració de l’escola i la família. L’adquisició d’aquests hàbits d’estudi és fonamental en el rendiment tan musical com escolar de l’alumne.

El programa de Nivell Elemental consta de quatre cursos, en els que l’alumne s’endinssa en el domini de llenguatge musical. És l’etapa adequada per iniciar-se en la pràctica instrumental en grup. A l’escola disposem d’una Banda, una Orquestra de Corda, una Orquestra de Guitarres i combos infantils per aquestes edats i nivells.

Què fem?

Combinem les dues sessions setmanals de llenguatge musical en dues possibles opcions d'horari. Dimarts i Dijous o Dilluns i Divendres (en alguns cursos disposem d'un tercer horari de Dilluns i Dimecres) amb la classe d'instrument individual que habitualment és de 30 minuts setmanals.

Com ho fem?

Combinem diferents metodologies de pedagogia musical però sense dogmatismes. Al llarg dels més de 35 anys d’escola ens hem apropat a diferents mètodes de pedagogia musical, hem seleccionat aquells aspectes més interessants de cadascun fins a desenvolupar una metodologia musical pròpia.

Horaris

A l'escola disposem de doble horari durant tots els cursos dels programes de Petits, Iniciació, Nivell Elemental i Nivell Mitjà per tal que els alumnes puguin compatibilitzar la música amb altres activitats; així com per proporcionar els mateixos horaris a les famílies amb germans a l'escola.